Taitaja-sarjan tekijäryhmä koostuu viiden ammattilaisen joukosta!
Pasi Hieta on Oulun normaalikoulun lukion rehtori ja historian, yhteiskuntaopin ja uskonnon opettaja. Historian ja Yhteiskuntaopin taitajien lisäksi Pasi on ollut mukana tekemässä alakoulun yhteiskuntaopin Vaikuttaja-sarjaa. Pasi kokee, että oppikirjailijana hän voi vaikuttaa pedagogiikkaan loistavissa suomalaisissa kouluissa, ja Sanoma Pron pitkät perinteet oppimateriaalien kustantajana antavat oivalliset puitteet laadukkaiden materiaalien luomiselle. Oppimisessa hänelle on erityisen tärkeää merkityksellisyys ja ilo.
Marko Johansson on historian ja yhteiskuntaopin sekä uskonnon opettaja, joka työskentelee apulaisrehtorina Kaukajärven koulussa Tampereella. Hän kokee, että Taitaja-sarjan monipuolinen ja innostunut tekijäjoukko on haastanut pohtimaan historian ja yhteiskuntaopin opetuksen kehittämistä. Markon mielestä tämä näkyy Taitajien monipuolisissa materiaaleissa, jotka palvelevat kaiken tasoisia oppijoita. Hänestä on tärkeää, että oppitunneilla uskalletaan kokeilla uusia asioita.
Ossi Kokkonen on kokenut oppikirjailija, joka työskentelee rehtorina Karkkilan lukiossa. Historian ja Yhteiskuntaopin taitajien lisäksi hän on ollut tekemässä alakoulun ja lukion historian ja yhteiskuntaopin sarjoja. Oppimateriaalien tekemisessä Ossia kiehtoo erilaisten osaajien monipuolinen yhteistyö, jossa lopputulos on enemmän kuin osiensa summa. Hänestä Sanoma Pro edustaa suomalaista oppimateriaalikustantamoa parhaimmillaan: vankka kokemus yhdistyy uudenlaisten digitaalisten ratkaisujen tuottamiseen.
Hanne Piekkola-Fabrin on historian ja yhteiskuntaopin opettaja Kaukajärven koulussa Tampereella. Hannesta on ilo nähdä, kun oppilas kiinnostuu opetettavista aiheista ja osaa yhdistellä oppimaansa esimerkiksi ajankohtaisiin ilmiöihin mediassa. Oppimateriaalin tekijänä hänelle on tärkeää opetuksen jatkuva kehittäminen, ilo ja monipuolisuus: tavallisten vihkotehtävien sijaan tai lisäksi asioita voidaan käsitellä myös esimerkiksi videoissa tai äänitiedostoissa. Hannesta uudistuneessa Taitajassa on entistä paremmat mahdollisuudet eriyttää opetusta ylös- ja alaspäin.
Marjo Virolainen opettaa historiaa, yhteiskuntaoppia ja uskontoa yläkoulussa Helsingissä. Opetuksessa hänelle on tärkeää kehittää oppilaiden ajattelun taitoja ja kiinnostusta ympäröivää maailmaa kohtaan. Omien oppimateriaalien laatiminen on aina ollut Marjolle mieluisa osa työtä, ja Taitaja-sarjan tekeminen on tarjonnut siihen mahtavan tiimin ja hyvät mahdollisuudet. Hänen tavoitteenaan on ollut tehdä hyvää, selkeää oppimateriaalia, joka edistää oppimista ja herättää halun oppia lisää. Monipuoliset tehtävät myös mahdollistavat oppimisen erilaisille ja eritasoisille oppijoille.