LOPS 2021 Bios -sarjan tekijäryhmä koostuu neljästä ammattilaisesta.
Päivi Happonen
Päivi Happonen toimii biologian ja maantieteen lehtorina Joensuun yhteiskoulun lukiossa. Hänellä on työkokemusta myös yläkoulusta ja opettajankoulutustehtävistä Joensuun normaalikoulussa. Hän on tehnyt 1990-luvulta alkaen oppimateriaaleja, muun muassa Bios- ja Koodi-sarjoja. Oppimisessa ja opettamisessa Päiville on tärkeää moderniin oppimiskäsitykseen perustuvien työtapojen monipuolinen käyttäminen sekä tutkimalla ja tekemällä oppiminen.
Panu Sotkas
Panu Sotkas on biologian ja maantiedon opettaja Helsingin ranskalais-suomalaisessa koulussa. Hän on ollut jo kaksikymmentä vuotta tekemässä lukion biologian Bios-sarjaa iloisessa ja asiantuntevassa tekijäryhmässä. Oppikirjojen tekemisessä Panua innostaa työskentely luovassa ilmapiirissä erilaisten osaajien kanssa. Panun mielestä parasta on nähdä erilaisten opiskelijoiden innostuvan ja onnistuvan biologian opinnoissa Bios-sarjan ansiosta.
Marja Tihtarinen-Ulmanen
Marja Tihtarinen-Ulmanen toimii Kuopion klassillisessa lukiossa biologian ja maantieteen opettajana. Hän on ollut oppikirjailijana tekemässä sekä lukion Bios-sarjaa että yläkoulun Koodi-sarjaa. Marjan mielestä Sanoma Pro tarjoaa erinomaiset puitteet modernin, monimediaisen ja opiskelijoita innostavan oppimateriaalin tuottamiseen. Marjan mielestä hienointa opetustyössä on se, että joka päivä kohtaa innostuneita ja biologiasta kiinnostuneita opiskelijoita.
Mervi Holopainen
Mervi Holopainen toimii biologian ja maantieteen lehtorina Joensuun normaalikoulussa ja Itä-Suomen yliopistossa. Oppimateriaalien tekemiseen Mervin johdatti halu kehittyä omassa työssään ja kiinnostus erityisesti toiminnallisuuden lisäämiseen opetuksessa. Hän on ollut tekemässä useita eri sarjoja, ja niiden tekijäryhmien jäsenistä on tullut ystäviä, joiden seuraan on aina ollut mukava palata. Tekijäryhmässä viihtyminen on Merville äärimmäisen tärkeää, koska vain hyvässä ilmapiirissä saavuttaa loistavia tuloksia. Mervin mielestä oppimisessa ja opettamisessa hienointa on, kun oppilas oivaltaa, että opiskeltavilla asioilla on merkitystä hänen omassa elämässään.