Tekijäryhmä koostuu kolmen ammattilaisen joukosta!
Helena Ruuska opettaa Helsingin normaalilyseossa äidinkieltä ja kirjallisuutta peruskoululaisille ja lukioalaisille. Lisäksi hän ohjaa kyseisen oppiaineen opetusharjoittelua.
– Oppimateriaalinen tekeminen on oleellinen osa opetuksen suunnittelua. Oppikirjatyöryhmässä ideat hioutuvat ja jalostuvat edelleen. Siksi oppikirjatyö on täydennyskoulutusta parhaimmillaan, Ruuska kertoo.
Viime vuosina Ruuska on ideoinut ja toteuttanut yhdessä Sanoma Pron kanssa digitaalisia oppimateriaaleja. Erityisen hienoa hänen mielestään on ollut kehittää erilaisia havainnollisia ääneen, liikkeeseen ja kuvaan perustuvia opetuskokonaisuuksia.
– Jos olet itse innostunut, saat oppilaasi innostumaan, on Ruuskan opetustyön perusta. Innostuksen pitää näkyvä myös oppimateriaaleissa.
Sari Lottonen opettaa Pohjolanrinteen koulussa Riihimäellä äidinkieltä ja kirjallisuutta yläkoululaisille.
– Oppikirjatyön avulla pysyy väistämättä ajan tasalla oman aineensa sisällöistä ja menetelmistä, joten tästä työstä on hyötyä jokaikinen päivä ja oppitunti. Kun opettajan saatavilla on laadukasta ja hiottua materiaalia, hän voi keskittyä oppilaan oppimisen ohjaamiseen ja tukemiseen.
Katri Karvonen on helsinkiläinen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, joka haluaa kehittää uusia tapoja oppia ja opiskella. Hän nauttii oppilaiden kanssa ratkaisujen etsimisestä ja uuden oivaltamisesta. Tekemällä oppii, on hänen mottonsa.
– Sanoma Pro on mahdollistanut ideoiden kokoamisen yksiin kansiin, Karvonen kertoo.