Kulma-sarjan pakopelissä oppilaiden on ratkaistava kolminumeroinen koodi, jolla saadaan pelipurkki auki. Pelatkaa pakopeliä matematiikan tunnilla.
Kulmassa on kehitetty monipuolisia tapoja harjoitella ja siten lisätä motivaatiota matematiikan oppimiseen. Matematiikan halutaan näyttäytyvän oppilaille innostavana ja merkityksellisenä – ei tylsänä tai ryppyotsaisena. Pelit tarjoavat onnistumisen tunteita riippumatta oppilaan lähtötasosta, sekä tekevät yhteisestä oppimisesta mielekästä ja hauskaa.
Vaa’an kielellä -pakopeli haastaa tasapainoilemaan
Tasapainon säilyminen on olennaista, kun ratkaistaan yhtälöitä. Joskus olo voi kuitenkin tuntua huteralta. Tässä pelissä harjoitellaan monipuolisesti tasapainoilua yhtälöiden seassa. Tavoitteena on ratkaista kolminumeroinen koodi, jolla saadaan purkki auki. Vakaalle pohjalle pääsee nauttimalla yhtälöseikkailusta ja purkin sisällöstä.
Ohje:
Ratkaiskaa ryhmässä tehtävät 1–4.
Tehtävät voi ratkaista missä tahansa järjestyksessä.
- Jokaisen tehtävän ratkaisuksi tulee kaksinumeroinen luku.
- Tehtävien ratkaisuista muodostuu koodi ratkaisulomakkeen avulla.
- Koodin ratkaisu muodostuu tehtävien ratkaisuista ohjeen mukaisesti.
- Kun tehtävät on ratkaistu, saatte ratkaistua koodin erillisen ohjeen mukaan.
- Tehtävien ratkaisuja käytetään ohjeen mukaisesti koodin ratkaisemiseen.
Tulosta pelin tehtävät ja ratkaisulomake »
Näin valmistat pelipurkin:
- Hanki kannellinen lasipurkki ja kolminumeroinen numerolukko.
- Täytä purkki oppilaita motivoivalla palkinnolla.
- Lukitse purkki tehtävien ratkaisukoodilla.