Mahanpohjaa kutittava vuoristorata, makeisilla koristeltu kermakakku ja mahtavia kiipeilypaikkoja. Nyt tutkitaan Bingel-juhlasaaren kuvaa tarkemmin ja kerrotaan tarinaa hauskoista synttäreistä.
Bingel on ollut suomalaisten alakoululaisten oppimisen tsemppaaja jo viiden vuoden ajan. Juhlavuoden kunniaksi alakoulun sarjojemme hahmot lähtivät juhlimaan Bingel-saarelle. Mutta mitä kaikkea saarella tapahtuukaan?
Tutkikaa juhlasaaren tapahtumia ja etsikää kuvasta jännittävä, kiinnostava tai erikoinen tapahtumapaikka. Kuvailkaa paikkaa ja sen tapahtumia muutamalla lauseella.
Kertomuksen voi toteuttaa monella tavalla:
- Oppilaskohtaisesti kirjoittamalla tapahtumista kuvan kehyksiin.
Tulosta Bingel-juhlasaaren koko kuva oppilaille tästä » - Parityönä siten, että molemmat oppilaat valitsevat eri hahmot, joiden näkökulmasta kertovat tarinaa. Tarinan päätteeksi hahmot voivat kohdata toisensa saarella.
- Koko luokan yhteisenä tarinana, jolloin jokainen saa lisätä jatkokertomukseen uuden käänteen.
Apua tarinankerrontaan oppilaat voivat ottaa Huima 4 -oppimateriaalin tapahtumapaikan kuvailu -vinkistä »
Mikä Bingel on?
Bingel on Suomen ensimmäinen opetussuunnitelman mukainen digitaalinen pelimaailma, jossa oppilaat tekevät Sanoma Pron alakoulun oppimateriaalisarjoihin pohjautuvia harjoituksia. Bingel-tehtäviä voi käyttää osana tuntiopetusta, tukiopetuksessa tai osana omatoimista harjoittelua. Bingel-pelimaailma hyödyntää tarinallistamista ja pelillistämistä oppilaan motivoimisessa. Viime lukuvuonna jopa 200 000 alakoulun oppilasta käytti pelimaailmaa oppitunneilla käsiteltyjen aiheiden kertaamiseen.
Jos koulultasi puuttuvat Bingel-lisenssit, osaava myyntitiimimme opastaa sinua mielellään. Yhteystiedot löydät täältä »