3

Arviointi

Jatkuvaa, oppimista edistävää, vuorovaikutteista, yksilöllistä, monipuolista, oppilaiden omien tavoitteiden asettelua, itsearviointia ja vertaisarviointia. Näkökulmia arvioinnin eri osa-alueisiin. Poimi vinkkejä oman työsi tueksi!

Arviointi

Laskupolku-sarjassa matematiikan arviointi on monipuolista ja kannustavaa

Matematiikan arvioinnin tavoitteena on ohjata opiskelua ja kannustaa oppilasta. Alakoulun matematiikan Laskupolku-sarjassa oppilaiden jatkuvan oppimisen ja työskentelytaitojen arviointi on tehty näkyväksi. – Kuten opetussuunnitelmassakin kehotetaan, matematiikan arvioinnin tulee olla monipuolista.

Arviointi

Level Up-sarjan arviointi avaa päättöarvioinnin kriteereitä jo seiskaluokalta lähtien

Arviointi

Kuudennen luokan arviointikriteereiden sisältöihin runsaasti apua opettajan materiaalissa

Arviointi

Päättöarvioinnin kriteerit päivittyivät – näin uudistus toteutuu Loisto-sarjassa

Arviointi

Lukiolaisilla isoja eroja englannin taidoissa – näin Elements huomioi opiskelijan oman tason

Arviointi

Come with me! tekee kielen oppimisesta ja arvioinnista kannustavaa

Arviointi

Kieliprofiili auttaa kartoittamaan opiskelijan kielitaitoa ja toimii suullisen kielitaidon näyttönä

Arviointi

Läpinäkyvä arviointi edistää oppimista Huima-sarjassa

Parityöskentelyä
Arviointi

Kohti yhdenvertaisempaa arviointia – näin perusopetuksen arvioinnin uudistaminen etenee

Arviointi

Näin Lähde helpottaa terveystiedon arviointia

Näkökulmia oppimiseen -blogi

Miten arviointi on muuttunut peruskoulussa?

Arviointi

Vinkit Kompassi-kokeiden käyttöön

Arviointi

Ota käyttöön arvosanalaskuri!

Arviointi

Millin toiminnalliset koetehtävät tuovat uudenlaisia näkökulmia arviointiin

Arviointi

Jatkuva arviointi – mitä se oikeastaan on?

Koulumaailmassa tapahtuu

Yhdenvertaisen arvioinnin haaste – miten taata samalla osaamisella sama arvosana koulusta riippumatta

Koulumaailmassa tapahtuu

Arvioinnin kattava sanasto – ota keskeiset käsitteet haltuun

Näkökulmia oppimiseen -blogi

Arvioinnin kehitysaskeleet vievät kohti tasa-arvoisempaa oppimista