3

Ajankohtaista

Asiakaspalvelu vinkkaa: elokuun kysytyimmät kysymykset

Mistä löydänkään digiopetusmateriaalin? Tunnukset hukassa? Miten Bingel toimii eriyttämisessä? Asiakaspalvelu vastaa elokuussa useimmiten kysyttyihin kysymyksiin.

Rekisteröitymiskoodi hukassa?

Sanoma Pron palveluiden tunnusten luomista varten tarvitset rekisteröitymiskoodin. Voit pyytää rekisteröitymiskoodin helposti kollegaltasi, sillä koodi on nykyään koulun opettajien, koulusihteerin ja rehtorin saatavilla koulun tiedoissa Rekisteröitymiskoodi-välilehdellä. Rekisteröitymiskoodit päivittyvät säännöllisin väliajoin, joten ne kannattaa aina tarkistaa elokuussa.

Katso ohjeet tästä»

Tunnukset hukassa?

Katso kaikki tunnushallintaan liittyvät ohjeet täältä» 

Etsitkö digiopetusmateriaalia ja sait ilmoituksen puuttuvasta lisenssistä?

Klikkaa itsesi sisällysluettelosta Aloitussivulle ja katso, näkyykö digiopetusmateriaali siellä. Jos ei, tarkista koululle tilatut lisenssit. Näin tarkistat lisenssit»

Koululleni on tilattu Bingel – kuinka saan sen käyttööni?

Bingel-tehtävien käyttöä varten Sanoma Pron ja koulun välillä tulee olla toimeksiantosopimus, jotta Sanoma Pro voi käsitellä alle 15-vuotiaiden oppilaiden tunnuksia.

Jokainen oppilas tarvitsee oman henkilökohtaisen tunnuksen päästäkseen tekemään Bingel-tehtäviä. Tunnushallintamuodosta riippuen tunnukset luodaan joko automaattisesti Primuksen tietojen pohjalta tai opettajan toimesta.

Katso ohje toimeksiantosopimuksesta ja tunnusten luomisesta»

Bingelin luokka-asteet eivät ole päivittyneet, mitä teen?

Tarkista, onko koulusi MPASS-koulu ja ovatko oppilaat kirjautuneet MPASSid:tä käyttämällä. Luokka-aste päivittyy lukuvuoden ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä, ja Bingeliin tieto päivittyy yön aikana.

Näin tarkistat, onko koulusi MPASS-koulu»

Miten eriytän Bingelistä?

Saat vaihdettua yhdysluokkaan toisen luokka-asteen materiaalit käyttämällä Eriyttäminen-toimintoa. Tarkistathan, että koulu on hankkinut lisenssin sen luokka-asteen materiaaliin, jota haluat käyttää.

Lue lisää vinkkejä Bingelissä eriyttämiseen täältä»

Olitko yhteydessä meihin, mutta et ole saanut vielä vastausta?

Koulujen alkaessa meillä on ajoittain pientä ruuhkaa, mutta pyrimme aina vastaamaan mahdollisimman pian. Mikäli vastaustamme ei kuitenkaan kuulu muutaman päivän sisällä, kannattaa tarkistaa roskapostikansio. Välillä viestimme saattaa ikävästi livahtaa sinne.

Avainsanat: Aspa vinkkaa
Kenelle: Opettajat


Lue seuraavaksi

Ajankohtaista

Asiakaspalvelu vinkkaa: Kampuksen pika-apu ja päivityksiä toimintoihin

Opevinkit yläkouluun

FAQ – tekijäryhmän vinkit Level Up -sarjan käyttöön

Motivointi

Aivotutkija Mona Moisalan vinkit oppilaiden keskittymiskyvyn kehittämiseen