Kouluissa on jälleen alkanut uusi lukuvuosi. Arkeen paluu ja koulujen alku voivat saada niin uudet kuin kokeneetkin oppilaat ja opettajat miettimään: mahdunko mukaan, osaanko mitään, miten tämä kaikki sujuu? Lue, miten osaltamme varmistamme sujuvan koulujen alun.
Haluamme varmistaa, että koulun aloitus sujuu osaltamme mahdollisimman vaivattomasti. Tärkeintä työssämme on opettajan työn tukeminen ja helpottaminen ja sitä kautta lasten ja nuorten oppimistulosten varmistaminen ja koulussa viihtyminen. Olemme jo hyvissä ajoin keväällä ryhtyneet valmistelemaan kouluun paluuta ja varmistamaan materiaaliemme ja järjestelmiemme käyttöönoton sujuvuutta, jotta yllätyksiltä vältytään koulujen alkaessa.
Koulujen alku on asiakaspalvelulle vuoden merkittävin ajankohta
Elokuussa asiakaspalvelumme vastaa asiakkaiden pulmiin monikanavaisesti ja pidennetyin aukioloajoin. Lisäksi palkkaamme vuosittain ruuhkahuippuun lisää palveluneuvojia, jotta voimme vastata asiakkaiden tiedusteluihin mahdollisimman nopeasti. Kesän aikana työntekijät saavat kattavan perehdytyksen, jotta heillä on tarvittavat tiedot ja taidot palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin.
Asiakaspalvelupäällikkö Pauliina Ilola suhtautuu syksyyn vuoden tärkeimpänä ajankohtana:
– Sujuva koulun alku antaa opettajalle eväät rakentaa onnistunut lukuvuosi, ja me asiakaspalvelussa teemme kaikkemme sen mahdollistamiseksi.
Tehostettua huolenpitoa
Kutsumme koulujen alun ympärille sijoittuvaa tehostetun tuen jaksoa Hypercareksi. Koko yritys myynnistä teknologiaan keskittyy tekemään kaikkensa parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen eteen. Asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen ja ongelmien nopea ratkaiseminen on Hypercaren aikana ykkösprioriteetti.
– Digitaalisten palveluidemme suorituskykyä ja tilaa seurataan tavallistakin tarkemmin, kertoo palvelupäällikkömme Kalle Lähteenmäki.
– Moni asia etenkin digitaalisten palveluiden osalta on voinut muuttua edellisestä vuodesta sekä opettajilla että oppilailla. Testaamme järjestelmien toimivuutta ennakkoon kevään ja kesän aikana sekä päivitämme ja kokoamme yhteen niin visuaalisia kuin verbaalisiakin ohjeita, jotta ne olisivat opettajille helposti saatavilla.
Tärkeintä myyntityössä on opettajan työn tukeminen
Myyntiryhmämme on myös tehnyt paljon töitä sen eteen, että oppimateriaalien kanssa päästään jouhevasti liikkeelle.
– En koe olevani myyjä, vaan minulla on etuoikeus kertoa uusista laadukkaista oppimista edistävistä materiaaleista, jotka helpottavat opettajan työtä ja innostavat oppilaita ja opiskelijoita oppimaan, toteaa myyntipäällikkö Erja Hautakoski.
Tällä hetkellä koko myyntitiimi onkin keskittynyt opastamaan kouluja käyttöönotossa muun muassa virtuaalisin, koko Suomen opettajille mahdollistetuin koulutustilaisuuksin, sekä olemalla helposti tavoitettavissa oman myyntialueensa opettajille.
Huomioliivein turvaamassa ensimmäistä koulumatkaa
Koko organisaatiotamme kannustettiin lähtemään mukaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton suojatiekampanjaan. Kun valtaosa kouluista avasi torstaina 11. elokuuta ovensa oppilaille, vapaaehtoiset työntekijämme seisoivat koulujen läheisyydessä olevien suojateiden vieressä huomioliivit päällään. Tarkoitus oli herättää autoilijoiden huomio, jotta jännittyneet koululaiset pääsevät turvallisesti ylittämään suojatien. Muun muassa kaupallinen johtajamme Mira Kuhanen seisoi tänä vuonna seitsemättä kertaa suojatien vieressä, ja aikoo jatkossakin varata kalenteristaan aikaa tälle hyvän mielen kampanjalle.
Syksy on meille Sanoma Prolaisille aina uuden alku. Uskallan väittää, että töihin palaamisen motivaatiota nostaa ajatus siitä, että teemme aidosti merkityksellistä työtä, joka tuo hyvää yhteiskuntaamme. Tässä kohtaa lukuvuotta auttaminen on työssämme erityisen ajankohtaista.
Petra Hyvärinen vastaa Sanoma Pron markkinoinnista, brändistä ja ulkoisesta viestinnästä.